مقالات آرشیو خبر ها
وقتی گرگ و میش جیجی ، از ظهرگاه خیلی ها روشن تر است

وقتی گرگ و میش جیجی ، از ظهرگاه خیلی ها روشن تر است

اعداد می گویند که بوفون با افزایش سن بهتر می شود و شاید به همین خاطر یوونتوس به اسکودتویی دیگر نزدیک می شوند. بوفون دوران حرفه ایش را با بازی مقابل میلان شروع کرده بود و دوباره برابر میلان درخشید، او یک بار دیگر یک عملکرد عالی روز شنبه از خودش به نمایش گذاشت.

 

 

بعد از اینکه در مصاف اولشان بوفون، دوناروما را شکست داده بود، یک بار دیگر شماره ی 1 یووه به نوجوان روسونری نشان داد که شماره ی 1 کیست.

 

قبل از شروع بازی صحبت های زیادی پیرامون رو در رو شدن این دو نفر بود به خصوص که لوکا مارکجیانی ادعا کرده بود که نوجوان 17 ساله ی میلان در این سن بهتر از هموطنش زمانی که در پارما بود عمل می کند. اما آنچه بوفون نشان داد، این بود که حتی در گرگ و میش دوران حرفه ایش، او هنوز به همان اندازه خوب است و دوناروما راه طولانی برای رسیدن به او خواهد داشت.

 

اولین اتفاق جالب بازی در دقیقه ی 14 بازی رخ داد، وقتی که ملی پوش تیم ایتالیا جهید تا با کف دستش ضربه ی آزاد بالوتلی را دور کند. چند لحظه بعد، دوناروما با واکنشی پروازی تلاش مارکیزیو را خنثی و توپ را راهی کرنر کرد.

 

 

در نیمه ی دوم، بوفون یک بار دیگر شوت سرکش کارلوس باکا را رد کرد، ولی نتوانست توپ را کنترل کند و توپ جلوی پای بالوتلی افتاد که او شوتش را راهی دروازه کرد بوفون توپ را با کف دست دفع کرد، توپ به تیرک خورد و در ریباند بالوتلی با دست توپ را وارد دروازه کرد که البته از چشم داور دور نماند. این واکنش ها و چندین واکنشش در سال های آخر ثابت می کند که شماره ی 1 تیم ملی ایتالیا در طول این سال ها رفلکس هایش را از دست نداد است.

 

دوناروما، در دقیقه ی 65 آنقدرها خوش شانس نبود، پوگبا والی اش را بعد از اینکه به زمین خورد وارد دروازه کرد، برخورد توپ به زمین زمانبندی این دروازبان آینده دار را به هم زد، اما تمام آنچه اهمیت داشت 3 امتیاز بازی بود که به نام بانوی پیر نوشته شد. این دومین بار در طول فصل است که دوناروما در نبرد رو در رو برابر اسطوره اش شکست میخورد.

 

بوفون با اشتراک عکس سیو دیدنی اش ، نقل قولی از والت دیزنی نوشت : انجام کارهای غیر ممکن نوعی خوشگذرانی است!

 

یادمان نرود که جیجی این فصل 18 کلین شیت ثبت کرده است، و تنها 3 کلین شیت با بهترین رکوردش در فصل، 2011‐2012 فاصله دارد، او همچنین با 79.49% درصد سیو، در بین دوازبان هایی که حداقل 10 بازی انجام داده اند،در بین اروپایی ها دوم است. شاید چشم گیرترین بخش داستان این است که او در هفته های اخیر در سری آ فوق العاده بوده است و نشان داده که کار سخت در یک فصل طولانی نتوانسته او را دچار افت کند، او در 6 بازی اخیر یوونتوس 22 واکنش نشان داده که، به همان میزانی که در 15 بازی قبلش ثبت کرده و این ثابت می کند که او موثر ترین بازیکن یوونتوس در هفته های اخیر بوده است.

 

اگر چه مانوئل نوئر احتمالا توجه بیشتر رسانه ها را همراه خود داشته باشد و امثال جانلوییجی دوناروما، ماتیا پرین و مارکو اسپورتیلو به عنوان جانشین او معرفی می شوند، آنها راه زیادی دارند تا به شماره ی یک یوونتوس برسند. کسی که یک بار دیگر و شاید برای سال ها ثابت کرد که هنوز بهترین است و بالاتر از او قرار گرفتن برای هیچ کدام از این افراد آسان نخواهد بود، یوونتوسی ها می دانند او تا 40 سالگی بازی خواهد کرد، اما مدیریت و هواداران آرزو می کنند ای کاش حتی بیشتر ….

 

از گاتزتا دلااسوپرت


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: